Du er her

Distriktsbestyrelses-møde 10.01.2023 hos Mie.

Referat af FU-møde den 10.januar 2023. Nytårskur hos Mie.
Tilstede: Git, Jeanette, Henrik, Inge-Mette, Cecilie og Mie.
Afbud fra Dorte.
Dagsorden/Referat Referent: Mie

 
1. Nyt fra DRF/DISU
1. DISU møde 21-22/1
Henrik og Git tager afsted.
2. Rep. møde 1/4
1.april tager Inge-Mette, Cecilie (ISR)og Git afsted.
3. Opstilling til DRF bestyrelse
Formand, 3 bestyrelsesmedlemmer og 1 suppleant på valg.
4. Doteringer i ponysport
Indstilling fra arbejdsgruppe. Children op til 14 år i spring og op til 16 år i dressur. Børn skal ikke ride om penge. Undren over hvorfor det bliver indført kort tid efter der har været DISU møde om regelmenter.
5. Arbejdsgruppe stævnestruktur
Distrikterne har ikke selv udpeget repræsentanter til arbejdsgruppen og efterlyser derfor muligheder for at komme med input til gruppen.
2. D1 årsmøde 7/2
1. Indkaldelse, dagsorden, kontakt til arrangerende klub (HRK?)
Mail sendes ud til klubberne vedr. generalforsamlingen 7.februar i HRK.
2. Kandidater til bestyrelsen, genopstilling / nye? Hjemmesiden er forkert, se referatet fra 2022: På valg er: Henrik, Jeanette, Dorte og Inge-Mette, samt revisorerne.
Alle de 4 kandidater der er på valg ønsker genvalg. Dog ønskes det at udvide bestyrelsen med en person, så Inge-Mette træder ind i bestyrelsen i stedet for at være suppleant. Dette på grund af at der er kommet flere opgaver i bestyrelsen. Som ny suppleant foreslår bestyrelsen Kristina Mathiesen.
3. Årets klub - besluttet
4. Årets frivillige - besluttet
5. Foreløbigt regnskab – fremlagt og godkendt af bestyrelsen
3. Ny hjemmeside – hvor er vi i processen?
Vores aftale som vi har nu løber til 2024. Derefter bliver det, det program der hedder Word Press, som Jeanette kender i forvejen.
4. Arbejdsgruppe regler og tilskud mesterskaber og ranglister
Onlinemøde Teams hele bestyrelsen den 8. februar kl.19.00.
Jeanette sender mail til hele bestyrelsen om ranglisteregler i military.
Cecilie undersøger økonomien i distriktets mesterskaber inden mødet.
5. Arbejdsfordeling i bestyrelsen, skal vi formalisere lidt og skrive arbejdsopgaver/ansvarlige personer på?
1. Stævnekoordination
Cecilie + (Henrik) + Inge-Mette
2. Kommunikation DRF/DISU på distriktets vegne
Git vil orientere os om DISU + referater sendes til Distriktsbestyrelsen.
3. Medaljer og rosetter (beholdning, bestillinger mm)
Medaljer har vi til et år. Rosetter + dækkener skal bestilles. Henrik sørger for bestillingen. Præmier til mesterskaber sendes ud til klubberne, dette skal prøves i 2023. Første mesterskab er i maj og inden da har vi fået pakket til mesterskabsstævnerne. Henrik giver besked når effekterne er i hus og så hjælpes vi ad med at få pakket og afsendt.
4. DISU og D1-5 møde deltagelse
Gerne 2 deltagere fra distriktet til møderne, normalt næstformand + næstformand. Som alternativ foreslås det at interesserede fra bestyrelsen evt. kan deltage online
5. Tidtagning
Dorte
6. Officials i distriktet
Inge-Mette sørger for en liste over officials i distriktet. TD skal blive bedre til at sende stævnerapporter til distriktet. Vi vil gerne have en kopi fra alle C-stævner.
7. Kontakt til hver af vores klubber, jf. liste på hjemmesiden
Spørg om de deltager i Rep.møde. TLF – kontakt og spørge om de kommer? Om de har set indkaldelsen? Og spørg om de har fået opdateret deres klubkontakter på GO, Samt update til go plus til distriktet efter der har været afholdt generalforsamling.
8. Webmaster
Jeanette Strands
9. Regnskab og budget
Budget 2023. Udviklingspulje på 30.000 kr. bliver slettet, da der ikke har været interesse/kontakt om den. Kontingent bibeholdes på 12,00 kr.
Der skal kigges på reglerne om tilskud til mesterskaber, de skal løftes så de bliver mere attraktive.
Git sender medlemstal til Jeanette efter DRF’s rep. Møde den 1.april.
Både Sanne og Helle ønsker at fortsætte som revisorer.
6. Eventuelt
7. Næste møde
Næste FU-møde hos Cecilie den 3. maj kl. 19.00.
Møde med klubberne 30.maj kl. 18.30.
Dato: 
tir, 01/10/2023